Nguyet Tran

Obituary of Nguyet Thi Tran

Please share a memory of Nguyet to include in a keepsake book for family and friends.

Nguyệt Thị Trần 

December 30, 1958 - January 4, 2024

It is with great sadness that we announce the passing of our beloved mother, Nguyệt Thị Trần, following her hard-fought four-year-long battle with ovarian cancer. She passed peacefully at home surrounded by loved ones on January 4th, 2024.

She will be fondly remembered and survived by her husband, Cuong Duong, her three daughters, Amy Duong, Linda Duong, and Diana Duong, her four grandchildren, Juliana Nguyen, Ethan Nguyen, Aubrey Duong Tran, and Penelope Duong Tran, and her sons-in-law, Thien Nguyen and Dan Tran. Additionally, she leaves behind five siblings, numerous relatives, and many loving friends.

Our mother prioritized family above all else and found profound happiness in spending meaningful time with and caring for her grandchildren. Another of her great passions was cooking and baking; her famous Vietnamese Chicken Curry (Cà Ri Gà) was a family favourite and highly requested dish at gatherings. A beautiful person known for her gentle, quaint, and kind demeanor, she will be remembered for her compassion and selflessness toward family and friends, even during the most difficult periods of her illness. 

Our mother’s life journey showed us life can be delicate and fleeting, but the memories and lessons she left behind will always be treasured. Her daughters will forever be inspired by her unwavering mental fortitude and resilience, not only during her courageous battle with cancer but also in facing and overcoming various challenges throughout her life as an immigrant woman from a humble background. Loved by many, she will be dearly missed by all who shared in her beautiful life.  

Flowers and memorial gifts are welcome but not necessary.  In place of these gestures, the family kindly requests expressing sympathies by considering a donation to the Canadian Cancer Society in loving memory of Nguyệt Thị Trần.  Donations can be made to the Canadian Cancer Society

 

Chúng tôi vô cùng đau buồn khi thông báo về sự ra đi của người mẹ thân yêu của chúng tôi, Trần Thị Nguyệt, sau 4 năm chiến đấu cam go với căn bệnh ung thư buồng trứng.  mẹ đã ra đi thanh thản tại và đón nhận được sự ấm cúng bởi những người thân yêu vào ngày 4 tháng 1 năm 2024.

Mẹ sẽ được ba Dương Quí Cường , ba cô con gái Amy Dương, Linda Dương, và Diana Dương, cùng bốn đứa cháu của bà, Juliana Nguyễn, Ethan Nguyễn, Aubrey và Penelope, cùng các con trai của mẹ tưởng nhớ .  -con rể Thiên Nguyên và Đan Trần.  Ngoài ra, cô còn để lại 5 anh chị em, vô số người thân và nhiều bạn bè yêu thương.
Mẹ chúng tôi ưu tiên gia đình hơn tất cả và nhận thấy niềm hạnh phúc sâu sắc khi dành thời gian ý nghĩa và chăm sóc cho các cháu của mình.  Một niềm đam mê lớn khác của mẹ  là nấu ăn và làm bánh;  Cà ri gà Việt Nam, nổi tiếng của cô là món ăn được nhiều gia đình yêu thích và được yêu cầu cao trong các buổi họp mặt.  Là một người xinh đẹp được biết đến  với phong thái dịu dàng, và tốt bụng, mẹ  sẽ được nhớ đến vì lòng nhân ái và lòng vị tha đối với gia đình và bạn bè, ngay cả trong giai đoạn khó khăn nhất của bệnh tật.

Hành trình cuộc đời của mẹ đã cho chúng ta thấy cuộc sống có thể mong manh và phù du nhưng những kỷ niệm và bài học mẹ để lại sẽ luôn được trân trọng.  Các con gái của mẹ sẽ mãi mãi được truyền cảm hứng từ tinh thần dũng cảm và khả năng phục hồi kiên cường của mẹ,  không chỉ trong cuộc chiến dũng cảm với căn bệnh ung thư mà còn trong việc đối mặt và vượt qua nhiều thử thách khác nhau trong suốt cuộc đời, là một phụ nữ có xuất thân khiêm tốn.  Được nhiều người yêu mến, tất cả những người đã chia sẻ cuộc sống tươi đẹp của cô đều vô cùng nhớ thương cô.

Hoa và quà tưởng niệm được chào đón nhưng không cần thiết.  Thay cho những nghĩa cử này, gia đình vui lòng bày tỏ sự cảm thông bằng cách xem xét quyên góp cho Hiệp hội Ung thư Canada để tưởng nhớ Nguyệt Thị Trần.  Có thể quyên góp cho Hiệp hội Ung thư Canada

Saturday
13
January

Visitation

6:00 pm - 9:00 pm
Saturday, January 13, 2024
Lotus Funeral & Cremation Centre
121 City View Drive
Toronto, Ontario, Canada
(647) 547-8188
Sunday
14
January

Service

11:00 am - 1:00 pm
Sunday, January 14, 2024
Lotus Funeral & Cremation Centre
121 City View Drive
Toronto, Ontario, Canada
(647) 547-8188
Sunday
14
January

Witnessing Cremation

1:00 pm
Sunday, January 14, 2024
Lotus Funeral & Cremation Centre
121 City View Drive
Toronto, Ontario, Canada
647-547-8188
Online Memory & Photo Sharing Event
Ongoing
Online Event
About this Event
Nguyet Tran

In Loving Memory

Nguyet Tran

1958 - 2024

Look inside to read what others have shared
Family and friends are coming together online to create a special keepsake. Every memory left on the online obituary will be automatically included in this book.
Share Your Memory of
Nguyet